Anka Çocuk

Floortime Terapi

Floortime, çocukların duygusal, sosyal ve iletişim becerilerini geliştirmeye odaklanan bir terapi yöntemidir. Stanley Greenspan tarafından geliştirilen bu yaklaşım, çocukların doğal oyun süreçlerine katılarak onların gelişimsel ihtiyaçlarına uygun şekilde desteklenmesini hedefler. Temel amacı, çocukla duygusal bir bağ kurarak onun ilgi alanlarına ve bireysel ihtiyaçlarına uygun oyunlar üzerinden gelişimsel basamakları desteklemektir.

Floortime terapisi, çocuğun ilgi ve duygusal ihtiyaçlarını ön planda tutarak diğer terapilerden ayrılır. İşte başlıca farkları:
• Çocuğun İnisiyatifi: Çocuk tarafından başlatılan oyunlara ve aktivitelerine odaklanır. Terapist veya ebeveyn, çocuğun liderliğini takip ederek onunla etkileşime girer.
• Duygusal Bağlantı: Terapinin temelinde, çocuğun duygusal olarak kendini güvende hissetmesi ve ilişkiler geliştirmesi yer alır. Bu, diğer yapılandırılmış terapi yöntemlerinden farklıdır.
• Doğal Ortam: Floortime, çocuğun rahat olduğu ortamlarda (örneğin evde veya oyun alanında) uygulanabilir. Bu, terapinin daha az yapılandırılmış ve daha esnek olmasını sağlar.

Evet, Floortime terapisi yalnızca otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar için değil, aynı zamanda aşağıdaki durumlar için de kullanılabilir:
• Gelişimsel Gecikmeler
• Duyusal İşlemleme Bozuklukları
• Dil ve Konuşma Gecikmeleri
• Duygusal ve Sosyal Zorluklar
Floortime’ın esnek yapısı, çeşitli gelişimsel ve duygusal zorluklarla çalışan çocuklara uyarlanmasını sağlar.

Floortime terapisi, bebeklik döneminden itibaren her yaş grubundaki çocuklar için uygulanabilir. Ancak, erken yaşta başlanması daha olumlu sonuçlar elde edilmesini sağlar. Çocuğunuzun Floortime terapisine uygun olup olmadığını anlamak için bir uzmanın değerlendirmesi önemlidir. Eğer çocuğunuz duygusal, sosyal veya iletişim becerilerinde zorluklar yaşıyorsa, Floortime terapisi etkili bir destek olabilir.

Floortime süreci, çocuğun bireysel ihtiyaçlarına göre yapılandırılır ve birkaç aşamadan oluşur:
1. İlk Değerlendirme: Uzman, çocuğun duygusal ve gelişimsel düzeyini değerlendirir. Çocuğun ilgi alanları, güçlü yanları ve zorlukları belirlenir.
2. Bağlantı Kurma: Terapist veya ebeveyn, çocuğun oyunlarına katılarak onunla güçlü bir duygusal bağ oluşturur.
3. Gelişimsel Basamakların Desteklenmesi: Terapist, oyun ve etkileşimler yoluyla çocuğun sosyal, duygusal ve bilişsel becerilerini geliştirmeyi hedefler. Her aşamada, çocuğun ilgi alanlarına ve liderliğine odaklanılır.
4. Ebeveyn Katılımı: Ebeveynlerin terapi sürecine dahil olması teşvik edilir. Floortime, günlük yaşamda uygulanabilir bir terapi olduğundan, ebeveynlerin de çocuğun gelişimine aktif olarak katkıda bulunması önemlidir.
5. Sürekli Gözlem ve Değerlendirme: Terapist, çocuğun gelişimini sürekli olarak izler ve gerekli durumlarda terapi planını günceller.
Floortime terapisi, çocuğun doğal gelişimini desteklemek için uzun vadeli bir yaklaşım sunar ve her çocuk için farklı hızlarda ilerleyebilir.